Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Schreuder College Slingetitel is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Schreuder College Slinge | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 137 | 8,7% |
2022-2023 | 126 | 21% |
2021-2022 | 104 | -15% |
2020-2021 | 123 | -5,4% |
2019-2020 | 130 | -22% |
2018-2019 | 166 | -21% |
2017-2018 | 210 | 17% |
2016-2017 | 180 | 1,69% |
2015-2016 | 177 | -7,8% |
2014-2015 | 192 | 126% |
2013-2014 | 85 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2017-2018 (210 leerlingen) en 2014-2015 (192 leerlingen).
Schreuder College Slinge biedt primair onderwijs van het type "(Voortgezet) Speciaal Onderwijs" met de denominatie "Algemeen bijzonder" aan 137 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 29 scholen met "iHub onderwijs" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 50 tot de maximale waarde van 97 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen op de IEP toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 77 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 83 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Rotterdam. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsenVoor Schreuder College Slingesnaam zijn helaas geen gegevens beschikbaar over de uitstroom van groep 8 leerlingen naar de middelbare school. De vestiging komt niet voor in de open data over schooladviezen en uitstroom van DUO.
Vestigingsnaam: Schreuder College Slinge.
BRIN en vestigingsnummer: 01BS08.
Denominatie: Algemeen bijzonder.
Soort onderwijs: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs.
Schoolnaam: Schreuder College De Villeneuvestraat.
Schoolbestuur: iHUB. Bestuursnummer: 62077.
Adres: Slinge 154-156, 3085EW, Rotterdam. Gemeente Rotterdam, Zuid-Holland. Telefoon: 0889962500.
Website van de school: https://scholen.ihub.nl/scholen/schreuder-college-slinge/introductie
Titel van de website: Introductie - iHub onderwijs
Beschrijving van de website: Het Schreuder College Slinge is een middelbare school waar extra aandacht samen gaat met onderwijs. Onze school biedt onderwijs aan vmbo-leerlingen die zijn vastgelopen in het reguliere onderwijs.
Organisatiestructuur: Schreuder College Slinge is 1 van de 5 vestigingen in het primair onderwijs binnen de school Schreuder College De Villeneuvestraat. En 1 van de 36 primair onderwijs vestigingen binnen het bestuur iHUB. Daarbij vallen er 7 verschillende scholen binnen dit bestuur. Er zijn 575 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.032 primair onderwijs schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Schreuder College Slinge valt in de vakantieregio Midden Nederland.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Schreuder College Slinge per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Schreuder College Slinge is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
De meeste leerlingen (121) van Schreuder College Slinge wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied Overige.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had Schreuder College Slinge 137 leerlingen in de leeftijdsgroep 13+ jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Schreuder College Slinge was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Schreuder College Slinge |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 0 |
5 | 0 |
6 | 0 |
7 | 0 |
8 | 0 |
9 | 0 |
10 | 0 |
11 | 0 |
12 | 0 |
13 | 22 |
14 | 47 |
15 | 38 |
16 | 23 |
17 | 5 |
18 | 1 tot 5 |
19 | 1 tot 5 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 2 |
47 leerlingen van Schreuder College Slinge waren in schooljaar 2023-2024 14 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de school Schreuder College De Villeneuvestraat. Vestiging Schreuder College Slinge is 1 van de 5 primair onderwijs vestigingen binnen de school Schreuder College De Villeneuvestraat en school Schreuder College De Villeneuvestraat valt samen met 7 andere scholen onder het bestuur iHUB. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor de school als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Rotterdam zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Rotterdam.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur iHUB.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Kwaliteitsonderzoek naar aanleiding van risico's | Voldoende | 7 augustus 2023 | Toezicht SO vestiging | Schreuder College Slinge/De Quackstraat |
Rechtmatigheidsonderzoek team BVE HO VT | Geen eindoordeel | 13 mei 2020 | Toezicht SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Kwaliteitsonderzoek | Basistoezicht | 17 mei 2016 | Toezicht SO vestiging | Schreuder College Slinge/De Quackstraat |
Kwaliteitsonderzoek | Voldoende | 17 mei 2016 | Toezicht SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Eindoordeel | Onvoldoende | 9 augustus 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting iHUB Onderwijs |
Oordeel Financieel beheer | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Continuïteit | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Rechtmatigheid | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Horizon Jeugdzorg en Speciaal Onderwijs |
Oordeel over de financiële continuïteit | Basistoezicht | 7 januari 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting iHUB Onderwijs |
Kwaliteitszorg | Goed | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Zicht op ontwikkeling en begeleiding | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Samenwerking | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Veiligheid | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Pedagogisch klimaat | Voldoende | 25 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College Slinge |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school stelt vast of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzes. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school voert het onderwijs en de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school kent structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingenniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De mentoren stimuleren het welbevinden en de motivatie van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school hanteert een leerstofaanbod voor de kernvakken van het uitstroomprofiel. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Bij de aangeboden leerinhouden op de leergebied overstijgende vormingsgebieden biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Stage maakt voor alle opleidingsprofielen onderdeel uit van het onderwijsaanbod van de school. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school maakt per leerroute een beredeneerde keuze voor de inzet van de beschikbare onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Het ongeoorloofd verzuim van leerlingen is beperkt. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 4: goed | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 4: goed | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren stemmen binnen de leerroute de aangeboden leerinhouden af op de onderwijsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 4: goed | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school waarborgt de kwaliteit van het schoolexamen en van andere toetsinstrumenten. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school evalueert jaarlijks de leerresultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen op de leergebiedoverstijgende ontwikkelingsgebieden. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school evalueert regelmatig de onderwijsondersteuning. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 4: goed | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De kwaliteitszorg is verbonden met de visie op leren en onderwijzen en de leerlingenzorg zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
De schoolleiding zorgt voor een professionele cultuur. | 4: goed | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn personeel, directie, leerlingen, ouders en bestuur betrokken. | 3: voldoende | 17 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Schreuder College, locatie Slinge |
Tabelgebruik:
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Zuidwijk getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
is de gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school. De gemiddelde afstand voor heel Rotterdam is 2.420 meter.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Rotterdam. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
In de buurt Zuidwijk wonen 2.510 jongeren en zijn 474 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 178 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 40 bij gastouders (VGO) en 256 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,19 opvangplaats per jongere in de buurt van Schreuder College Slinge is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Schreuder College Slinge beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Rotterdam):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Zink | 6 | VGO | Schere 57 Rotterdam |
De Rotterdamse Peuterschool, locatie Obs De Toermalijn Hijkerveld | 32 | KDV | Hijkerveld 5 Rotterdam |
BSO De Zuidwester | 20 | BSO | Harkulo 31 Rotterdam |
Adriaan | 6 | VGO | Slinge 665 Rotterdam |
Het Zonnehoekje | 32 | KDV | Slingeplein 10 Rotterdam |
Kinderdagverblijf Ukkie | 32 | KDV | Schere 39 Rotterdam |
KSH KDV Wereld op Zuid | 48 | KDV | Schere 39 Rotterdam |
De Rotterdamse Peuterschool, locatie De Wereld Op Zuid | 32 | KDV | Schere 39 Rotterdam |
KSH Kidsclub De Wereld op Zuid | 120 | BSO | Schere 39 Rotterdam |
Hermelijn | 6 | VGO | Buurkamp 17 Rotterdam |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzicht van vestigingen met het schoolbestuur iHUB:
Vestiging 01BS00: Schreuder College De Villeneuvestraat
Vestiging 01BS04: Educatief Centrum
Vestiging 01BS08 (deze pagina): Schreuder College Slinge
Vestiging 01BS09: Schreuder College Taborstraat
Vestiging 01BS10: Schreuder College De Quackstraat
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Rotterdam op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Rotterdam.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Schreuder College Slinge in Rotterdam op de buurtpagina voor Zuidwijk.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.